Volkswagen heeft een Polo gepresenteerd die zowel op benzine als op Autogas kan rijden. De Polo BiFuel rijder is daarmee door het Autogas goedkoper uit en stoot tot 9 procent minder CO2 uit. De nieuwe Volkswagen Polo BiFuel beschikt over een 1.4 16V met 82 pk en per 100 kilometer 8,1 liter autogas verbruikt.
De BiFuel Polo van Volkswagen heeft naast de 45 liter grote benzinetank ook een autogastank, met een inhoud van 52 liter. Na het starten op benzine schakelt de Polo BiFuel automatisch over op autogas. Het verbruik van autogas is 8,1 l/100 km (1 op 12,3), terwijl de vergelijkbare Polo 1.4 op benzine 6,1 l/100 km (1 op 16,4) verbruikt. Maar omdat autogas flink goedkoper is, kun je zo veel geld besparen in de brandstofkosten met de nieuwe BiFuel Polo. Overigens kun je als bestuurder met een knop eenvoudig schakelen tussenAutogas en Benzine.

Milieuvriendelijk Autogas

Autogas is schoner dan benzine. De CO2-uitstoot, bij de reguliere Polo 146 g/km, ligt bij rijden op Autogas op 132 gram per km. Dat betekent dat je 9 procent minder CO2 de lucht inblaast. De gastank is leeg na ongeveer 640 km. Met behulp van de benzinetank kan daarna nog een flink stuk worden doorgereden. De Polo BiFuel beschikt naast de gastank van 52 liter inhoud ook over een benzinetank van 45 liter. De totale actieradius bedraagt daarmee zo’n 1.300 km.

Gastank

De Polo BiFuel heeft een Gastank van 52 liter die in de ruimte voor het reservewiel is ondergebracht. Een voordeel van de ‘af-fabriek’ versie is dat de Autogasinstallatie opgenomen is in de garantie van de auto. Het is nog niet bekend wanneer de Polo BiFuel in Nederland verkrijgbaar zal zijn. Ook de prijs is nog niet bekend.

 
 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2013 ABC Autoservice. Alle rechten voorbehouden